برنامه های اجرا شدهبرنامه های سال 1396

برنامه جمعه 8 دی 1396 – منطقه سرکندیزج

گزارش برنامه جمعه 8 دی به قله قره بله و آبشار سرکندیزج

با برنامه ریزی های به عمل امده و با همراهی 20 تن از دوستان عزیز، ساعت 07:30 به سمت سرکندیزج حرکت کردیم. صبحانه در امامزاده ی صوفیان ( جنب پارک )صرف گردید. مسیر از جاده صوفیان شبستر و کیلومتر 15 به سمت سرکندیزج تغییر می یافت. با ورود به روستای سرکندیزج و در دوراهی داخل روستا، مسیر سمت راست انتخاب و در انتهای روستا و رسیده به باغات به سمت چپ باید پیچید. از اینجا به بعد راه خاکی مناسبی شما را تا پارکینگ آبشار خواهد رساند. مینی بوس پارک و حرکت آغاز گردید. 10:30 . مسیر از داخل دره ی گسترده ای با شیب کم و با گذر از رودخانه ی کم جانی ادامه یافت. با توجه به برنامه ریزی انجام شده، وارد تنگه نشدیم و از دست راست تنگه که شیب نسبتا زیادی نیز دارد خود را به بالای آبشار رساندیم و در بستر رودخانه و کنار دو درخت بید، بساط کمپینگ فراهم گردید. به دو گروه تقسیم شدیم. گروهی پس از برداشتن تجهیزات و وسایل ضروری، حرکت خود را به سمت قله قره بله آغاز و گروهی دیگر بخش گلگشتی برنامه. ساعت 10:45 بود که حرکت به سمت قره بله آغاز گردید. از کنار دو درخت بید ، کم کم ارتفاع را زیاد کردیم و خود را به مسیر پاکوب قره بله رساندیم . مسیر پاکوب مشخصی قره بله را دور زده و از یال واقع در شمال شرق قله، شما را برای صعود راهنمایی می کند. مسیر پاکوب به راحتی طی گردید. ساعت حدود 12:45 بود که به پای یال رسیده بودیم و شیب از این به بعد زیادتر می شد. آهسته و پیوسته مسیر طی گردید. با افزایش ارتفاع ، برف خودنمایی می کرد و بعضی جاها تا زانو در برف بودیم. ساعت 13:45 به قله رسیدیم و خوشحال از صعودی زیبا . دوستان به تجدید قوا و استراحتی کوتاه پرداخته و مسیر برگشت، پی گرفته شد. ساعت حدود 16:00 بود که به محل کمپینگ رسیده بودیم. با توجه به بازدید از آبشار سرکندیزج در ادامه ی برنامه ، نهار توسط دوستانی که در پایین مانده بودند آماده شده بود ( خط دهی موبایل در اکثر نقاط مسیر وجود دارد )  و سریع صرف شد. ساعت 16:45 بود که به سمت آبشار حرکت کردیم، با همکاری دوستان، قبل از تاریک شدن هوا، مسیر صخره ای زیبا و آبشار بازدید و به سمت مینی بوس برگشتیم. ساعت 18:15 بود که سرکندیزج رو به سمت تبریز ترک گفتیم.