برنامه های اجرا شدهبرنامه های سال 1397

برنامه 27 و 28 اردیبهشت 1397 – ارسباران و قلعه بابک

گزارش برنامه یک و نیم روزه ارسباران و قلعه بابک

با یاری حق تعالی این برنامه در دو گروه اجرا گردید.

ساعت 14:30 پنجشنبه 27 اردیبهشت، تبریز را به مقصد کلیبر و روستای زیبای آغویه ترک گفتیم. پس از توقفی کوتاه در کلیبر برای تهیه وسایل لازم ، حدود ساعت 20:00 به آغویه رسیده بودیم. اقامتگاه طبیعت برای شب مانی در نظر گرفته شده بود. اقامتگاهی زیبا و تمیز. دو واحد تک خوابه کنار هم، با فضایی ( تراس ) زیبا برای نشستن و نظاره زیبایی های ارسباران. ظرفیت این مجموعه تا 25 نفر برای خواب می باشد که البته در صورت استفاده از تراس ها هم برای خواب ، تا 40 نفر امکان خواب قابل تامین می باشد.

باتوجه به زمانی که تا غروب آفتاب و افطار داشتیم ، گردش در اطراف روستا وارد برنامه گردید. با کوهپیمایی کوتاهی ، خود را به ارتفاعات آغویه رساندیم. طبیعت زیبای ارسباران و روستای آغویه انسان را محسور خود می کند.

پیمان دادخواه زحمت تهیه غذای افطار را بر عهده گرفته بود. تاس کباب فرد اعلی. با صرف افطار در تراس زیبای اقامتگاه ، به درخواست همراهان، قدم زدن در کوچه پس کوچه های روستا برای ساعاتی در نظر گرفته شد.

تعدادی از همراهان با توجه به برنامه صعود به قلعه بابک ( فردا )، خواب را ترجیح دادند. بازی دسته جمعی مافیا برای دوستان بیدار در نظر گرفته شد. ساعاتی به دورهمی و بازی مشغول بودیم. حدود ساعت 01:00 بامداد خاموشی زده شد. دو نفر از دوستانمان که از اردبیل قرار بود به گروه ملحق شوند، به کلیبر رسیده بودند و با هماهنگی با امیر بدر، خود را به اقامتگاه رساندند.

ساعت حدود 07:00 بیدار باش. گروه دوم نیز ساعت 05:30 از تبریز حرکت کرده بودند.

با گروهی از دوستان که از شب هماهنگ شده بودیم ،برای دیدن طلوع خورشید ، خود را به ارتفاعات بالادست آغویه رساندیم. جنگل های ارسباران با بالا آمدن خورشید ، رنگ دیگری به خود می گرفت.

پس از صرف صبحانه، وسایل جمع و از آغویه زیبا خارج شدیم. ساعت 10:00 در محوطه پارکینگ قلعه بابک، دو گروه با هم هماهنگ و حرکت آغاز گردید. با توجه به ماه رمضان، سوپرمارکت محوطه باز نبود و برای مسافران خدماتی ارائه نمی داد.

ساعت 12:00 همه ی همنوردان به دژ بابک رسیدند. 45 دقیقه ای را در قلعه بودیم و با گرفتن عکس یادگاری و استراحت، مسیر جنگلی برای برگشت در نظر گرفته شد. تعدادی از دوستان از مسیر عمومی به پایین برگشتند. با توقف هایی که در مسیر داشتیم ، ساعت 16:00 بود که به کمپ گردشگری قلعه دره سی رسیدیم. امکانات مناسبی در این کمپ گردشگری وجود دارد. نهار در آلاچیق های کمپ صرف گردید و ساعت 17:30 و با اتمام برنامه ، به سمت تبریز بازگشتیم. ساعت 22 به تبریز رسیده بودیم.

خدای منان را اجرای برنامه ای زیبا ، شاکریم.