برنامه های اجرا شدهبرنامه های قبل از سال 1395

مکیدی دره سی و قلعه بابک – کیلبر – آذربایجان شرقی ( شهریور ۱۳۹۳ )

پس از برنامه ریزی های لازم، سفر دوروزه ای به دره مکیدی و قلعه بابک کلیبر طرح ریزی گردید. شهریور ۱۳۹۳ یا گروهی از دوستان صبح پنجشنبه ای تبریز را به مقصد کلیبر ترک کردیم. صبحانه نرسیده به کلیبر و در منطقه گویجه بل ( ۸۰ کیلومتری تبریز ) صرف گردید. پس از عبور از کلیبر و تهیه وسایل مورد نیاز مسیر ادامه یافت. در قلعه دره سی توقفی داشتیم ( ۱۸۰ کیلومتری تبریز ) و با توجه به اینکه ساعت نزدیک ۱۵ بود، نهار در این مکان صرف گردید. مسیر ادامه یافت تا در ساعت ۱۸ به منطقه مکیدی ( ۱۹۵ کیلومتری تبریز ) رسیدیم. پس از یافتن محل مناسب برای اقامت شبانه، چادر ها برپا گردید و بساط چای و سپس شام کم کم فراهم گردید. با توجه به زمانی که تا غروب آفتاب داشتیم، به همراه گروهی از دوستان مسیر رودخانه را طی کرده و در ارتفاعی که مشرف به روستای مکیدی بود توقفی کوتاه داشتیم. مناظر بسیار زیبایی از این ارتفاع جلوه گر بود. شام در مکیدی صرف شد. صبح روز بعد پس از صرف صبحانه راهی قلعه بابک شدیم. ساعت ۹ به پارکینگ قلعه رسیده بودیم. از مسیر اصلی قلعه به همراه گروه به سمت قلعه حرکت شروع شد و در ساعت ۱۱ به قلعه رسیدیم. پس از گرفتن عکس و نوشیدن آب و تنقلات به دو گروه تقسیم شدیم. گروهی از مسیر قلعه دره سی برگشت و گروهی از همان مسیر طی شده . مقرر گردید گروه دوم به همراه مینی بوس خود را به کمپ قلعه دره سی برسانند که بعد از صرف نهار آنجا را ترک خواهیم نمود. گروه در ساعت ۱۴:۳۰ در قلعه دره سی جمع شد و پس از صرف نهار، به سمت تبریز بازگشتیم.