برنامه های اجرا شدهبرنامه های سال 1395

برنامه جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ – قلعه بابک، کلیبر

گزارش برنامه بازدید از قلعه بابک کلیبر

با لطف الهی، برنامه ریزی برای بازدید از قلعه بابک امکان پذیر گردید. (با توجه به بارش برف در روز چهارشنبه در منطقه کلیبر، در اجرای برنامه کمی شک داشتیم.) ساعت ۸ تبریز رو به مقصد کلیبر ترک کردیم. با توجه به شرایط زمانی و جوی حاکم بر منطقه در روز جمعه، صبحانه در منزل ( برخی دوستان در اتومبیل ) صرف گردید. با وارد شدن به منطقه اهر ابرها خودنمایی کردند. در ارتفاعات سامبران ( جاده اهر – کلیبر ) مه شدید دید را به حداقل رسانده بود که با کاهش ارتفاع تا حدود زیادی مرتفع گردید و تصاویر پاییزی دره پیغام به زیبایی تمام در کنار جاده جلوه گر بود. ساعت ۱۰:۳۰ به کلیبر رسیدیم . در سه راهی ورودی کلیبر با دوست عزیزمون آقای بنی هاشمی ( از کوهنوردان خوب کلیبر ) ملاقات کرده و با هماهنگی که انجام شده بود، ایشون هم همراه ما تشریف آوردند. ساعت ۱۱:۱۰ حرکت از مسیر عمومی قلعه بابک ( کنار هتل ) و با سرقدمی آقای بنی هاشمی آغاز گردید. مه شدیدی منطقه رو پوشونده بود و دید افقی به کمتر از صد متر می رسید. در مسیر با دو نفر گردشگر از کشور فرانسه ( شهر لوکزامبورگ، Max , Alex ) برخورد کردیم ، با باز شدن صحبت، اونها نیز تا قلعه بابک همراه ما اومدند. از دو هفته قبل وارد ایران شده بودند و شهرهای کاشان، یزد، اصفهان رو رفته بودند و در نهایت به تبریز اومده بودند و می گفتن قراره فردا از طریق استانبول به کشورشون برگردند. گروه های زیادی در منطقه حضور داشتند، در مسیر صدای گروه ها شنیده می شد ولی تصویر نبود. حدود ساعت ۱۳:۰۰ به قلعه رسیدیم. بساط چای و میان وعده فراهم گردید. با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر بارش پراکنده باران در بعد از ظهر و چون مسیر برگشت از داخل قلعه دره سی در نظر گرفته شده بود و مقداری زمان بیشتری نیاز داشت، حدود ساعت ۱۳:۴۰ قلعه رو ترک کردیم. مه دید منطقه رو بسیار کاهش داده بود ولی از طرفی زیبایی خاصی به مناظر نزدیک بخشیده بود. در مسیر برگشت از گردشگران فرانسوی جدا شدیم ( ماشینشون در کنار هتل منتظرشون بود. ) مسیر دره پی گرفته شد. با توجه به بارندگی اخیر، قسمت هایی از مسیر لغزنده شده بود و با احتیاط طی می شد. بارندگی کم کم داشت شروع می شد ولی پوشش درختان مشکل رو تا حدود زیادی برطرف کرده بود. درختان ریخته شده بر روی زمین و آب جاری در داخل دره و پس زمینه مه ،مناظر زیبایی رو ایجاد کرده بود. ساعت ۱۶:۰۰ به همراه کلیه دوستان در سلامت کامل به کمپ قلعه دره سی رسیدیم . در یکی از آلاچیق های واقع در سه راهی کمپ قلعه دره سی برای نهار توقف داشته و ساعت ۱۶:۴۰ منطقه رو ترک کردیم. ساعت ۱۹:۳۰ به تبریز رسیدیم و یکی دیگر از برنامه های گروه اجرا گردید.