برنامه های اجرا شدهبرنامه های سال 1397

برنامه 21 اردیبهشت 1397 – علی علمدار کشکسرای و قره کلیسا چالدران

گزارش برنامه های علی علمدار کشکسرای و قره کلیسا چالدران

با برنامه ریزی های انجام شده ، دو برنامه در روز 21 اردیبهشت اجرا گردید. برنامه تفریحی به مقصد قره کلیسا در چالدران و برنامه کوهنوردی قله علی علمدار کشکسرای.

ساعت 05:30 صبح، با یک دستگاه مینی بوس و یک دستگاه ون ، از تبریز خارج شدیم. صبحانه در پارک ورودی شهر مرند صرف گردید و گروه اول به سمت قره کلیسا و گروه دوم به سمت کشکسرای به راه افتادند.

گروه اول از مسیر قره ضیاء الدین ، ساعت 12:00 خود را به قره کلیسا رسانده بودند . پس از بازدید از قره کلیسا به ماکو رفته و پس از صرف نهار و گشت در بازار ماکو، ساعت 22:30 به تبریز بازگشته بودند.

به همراه گروه دوم به سمت روستای ارلان ، محل شروع صعود به قله علی علمدار رفتیم. ساعت 09:30 ون را در کنار مسجد روستا پارک کرده و حرکت آغاز گردید. با خارج شدن از روستا ( مسیر از کنار سد زیبای ارلان می گذرد )، به یک دوراهی خواهید رسید که مسیر سمت راست ( بر اساس فایل GPS مسیر ) انتخاب شد. جاده ای خاکی که برای ماشین های با قدرت بالا، قابل طی می باشد. با حدود 3 کیلومتر ادامه مسیر جاده خاکی ، مسیر پاکوب قله علی علمدار در سمت چپ جاده وجود دارد، البته کمی نامشخص! به اشتباه ، از جاده خاکی مسیرمان را ادامه دادیم که با اختلاف کمی از فایل دستگاه GPS مسیر ادامه می یافت. با ادامه مسیر و افزایش اختلاف مسیرها، از جاده خاکی خارج و از مسیری فرعی، و با افزایش آرام شیب، خود را به بالای یال اصلی صعود به قله رساندیم. مسیر پاکوب دیده شد.  زیبایی های منطقه در این فصل ، غیرقابل توصیف می باشد. تصویر زیبای باغات ، مراتع سرسبز و سد زیبای ارلان . مسیر پاکوب را که شیب مناسبی داشت ادامه دادیم. بخشی از مسیر را برف پوشانده بود و زیبایی های منطقه را دوچندان کرده بود. با توجه به پیش بینی باد شدید و رعد و برق برای بعد از ظهر، صعود به قله ( 30 دقیقه زمان برای صعود نیاز بود ) به زمانی دیگر موکول گردید و ارتفاع خود را کم کردیم. در فضایی مناسب و به دور از باد، نهار صرف شد و از مسیر پاکوب و حدود ساعت 17:00، خود را به روستا رساندیم. با توجه به درخواست دوستان و زمانی که داشتیم، برای استراحت در کنار سد ارلان توقفی داشتیم و از طبیعت زیبای منطقه بهره بردیم . ساعت 21:00 – با سپری کردن ترافیک سنگین جاده صوفیان به تبریز – به تبریز رسیده بودیم.