برنامه های اجرا شدهبرنامه های سال 1395

برنامه جمعه ۱۵ مرداد ۹۵ – قله کمال

گزارش برنامه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ – قله کمال – گروه کوه پیمایی داغچیلار

با عنایات خداوند متعال و در راستای برنامه های تمرینی و افزایش آمادگی جهت صعود به قلل مرتفع کشور، این برنامه با هماهنگی های انجام شده برگزار گردید. ساعت ۸ جمعه به همراه ۹ نفر از دوستان تبریز را به مقصد پیست اسکی سهند ترک کردیم. حدود بعد از پلیسراه تبریز مسیر فرعی در سمت راست که از روستاهای ایرانق و ثمرخزان می گذرد ما را به پای قوچ گلی می رساند. حدود ۵۰ کیلومتر از تبریز تا پیست اسکی سهند فاصله می باشد. ساعت ۸:۵۰ به محل پارک خودروها رسیدیم. بعد از بررسی وسایل مورد نیاز صعود آغاز گردید. پس از حدود ۱۰ دقیقه مکانی انتخاب و حرکاتی برای گرم کردن و کشش عضلات انجام شد و حرکت ادامه یافت. حدود ۲ کیلومتر مسیر شیب ملایمی داشته و حدود ساعت ۱۰:۱۵ به تپه ابتدایی مسیر در ارتفاع حدود ۳۲۵۰ متری که شیب بیشتری دارد رسیدیم. با توجه به شرایط صعود، گروه تقسیم گردید و سه نفر از دوستان به سرپرستی آقای نقاشی در گروه پیشرو به سمت قله حرکت کردند. به آرامی و پیوسته مسیر طی می شد. از قسمت شرقی یال باد نسبتا شدیدی می وزید که برای کاهش این شدت حرکت از غرب یال انجام شد. باد کم کم فروکش کرده و حرکت نسبتا آسان تر گردیده بود. تابلوهای ۳۲۸۵، ۳۳۸۵، ۳۴۶۰، ۳۶۷۰ یکی پس از دیگری سپری می شدند و نوید رسیدن به قله را می دادند.گروه پیشرو حدود ساعت ۱۲ به قله رسیده بود و ما نیز به همراه دوستان دیگر و با کوهپیمایی حدود ۴ کیلومتری در ساعت ۱۲:۴۰ پای بر قله کمال با ارتفاع ۳۷۰۰ متر گذاشتیم. پس از تبریک و خسته نباشید به همدیگر و استراحتی ۳۰ دقیقه ای و صرف چای و تنقلات مسیر فرود با سرعتی مناسب نه زیاد در پیش گرفته شد. زمان برگشت مسیر از کنار قوچ گولی انتخاب گردید و از کنار جاده خاکی این آبگیر به سمت محل توقف اتومبیل فرود آمدیم. ساعت ۱۵:۳۰ دوستانی که کمی زودتر رسیده بودند مقدمات پخت نهار را شروع کرده بودند. بعد از صرف چای و نهار ساعت ۱۷:۰۰ برنامه به اتمام رسید و در سلامت کامل به تبریز برگشتیم.

با تشکر از کلیه دوستان عزیز و به خصوص دوستانی که با تحمل سختی راه با گروه همراهی کردند تا همگی در کنار هم قله رو فتح کنیم و تشکر از راننده گروه آقای بشارتی عزیز.