برنامه های اجرا شدهبرنامه های سال 1396

برنامه جمعه 12 آبان 1396 – گنبرف اسکو

گزارش تور یک روزه طبیعت گردی روستای گنبرف اسکو

( گروه طبیعت گردی داغچیلار با همکاری خدمات مسافرتی و جهانگردی سریرسپهر تبریز)

با نام حق تعالی، برنامه ی پاییزی دره گنبر / گنبرف اسکو اجرا گردید. ساعت 07:45 پس از سوار کردن همراهان برنامه از مناطق تعیین شده نزدیک به محل سکونتشون، به سمت گنبر به راه افتادیم. دمای هوا مناسب بود و صرف صبحانه در فضای باز امکان پذیر. نان سنگگ تازه توسط یکی از دوستان که با سواری شخصی همراهی مان می کرد از سهند فراهم شده بود. ساعت 08:20 در پارک شهر جدید سهند( ورودی جاده اسکو ) ، جهت صبحانه توقف کردیم. با کمک دوستان بساط چای و صبحانه زود فراهم گردید و مشغول . ساعت کمی از 9 می گذشت؛ مسیر ادامه یافت. در اسکو وسایل مورد نیاز دوستان تهیه گردید. با یکی از اهالی روستای گنبرف که جهت راهنمایی از قبل هماهنگی به عمل آمده بود، تماس گرفته شد و زمان بندی و موقعیت شروع پیمایش تعیین گردید. ساعت حدود 10:20 بود که به حد فاصل بین کردآباد و گنبرف رسیدیم و آقای مسعودی ( راهنما ) رو دیدیم. آقای مسعودی در کنار پدر به کارهای باغداری و فرشبافی و لیدری مشغول هستند. با بررسی کلیات مسیر، وسایل مورد نیاز برداشته شد و وسایل اضافی در ماشین ماند. وارد دره شدیم. هوا مناسب بود و خورشید هرازگاهی از پشت ابرها خودنمایی می کرد. برگ های درختان به رنگ های مختلف درآمده بودند و پاییز با تمام وجود خودنمایی می کرد. هر چه رو به جلوتر می رفتیم زیباییی ها بیشتر می شد. چندین بار نیاز شد از روی رودخانه گذر کنیم که با همکاری دوستان کار آسانی بود. ثبت تصاویر سرعت حرکت را بسیار کند کرده بود و واقعا زیبایی ها اجازه ی گذر سریع را نمی داد. به روستا رسیده بودیم. ساعت حدود 12 بود که تصمیم به خروج از دره گرفته شد و از مسیر زیبایی به جاده آسفالته روستا رسیدیم و سپس از جاده به طرف محل پارک مینی بوس حرکت کردیم. آقای مسعودی در بالادست دره و در ارتفاع نسبتا بالاتری نسبت به دره، باغی را برای نهار و استراحت گروه در نظر گرفته بود، جایی دنج و زیبا. وسایل نهار رو برداشتیم و با کمک دوستان به محل کمپینگ حرکت کردیم ، 12:45 . همکاری دوستان همواره مددرسان ما در برنامه ها بوده است و لطفشون شامل حال ما گردیده است که جا داره کمال تشکر رو از همه شون داشته باشم. بساط چای آتیشی و میوه فراهم شد و قورمه سبزی گرم. برخی از دوستان در طبیعت پیرامون منطقه مشغول قدم زدن بودند، برخی دور آتش جمع و برخی به دورهم نشستن را ترجیح. نهار صرف شد. سرگرمیهای مرسوم در گروه ، پی ریزی گردید. پانتومیم و مافیا. حضور دو تن از دوستان که صدای خوبی نیز داشتند، گرم کننده محفل گردید. آقای امجد با موسقی سنتی فارسی و آقای مسعودی با موسیقی سنتی ترکی؛ که جا داره از هر دوشون کمال تشکر و قدردانی رو داشته باشیم. روز کم کم به آخر می رسید و هوا سردتر. دیگر کم کم باید از زیبایی های منطقه خداحافظی می کردیم و برای شروع هفته ای بهتر و پرشورتر به شهرمان برمی گشتیم. با تشکر و خداحافظی از آقای مسعودی و پسرعموشون آقا مهدی که در کنار گروه بودن، سوار مینی بوس شده و گنبر رو به مقصد تبریز ترک کردیم. حدود ساعت 19:30 بود که دوستان رو در محل های سوار شدنشون پیاده کردیم و برنامه به اتمام رسید.