برنامه های اجرا شدهبرنامه های سال 1396

سرپرست برنامه : آقای مهدی زارع

کمک سرپرست برنامه : محمد عجملویی
تعداد شرکت کنندگان: ۲۵نفر
کوه کمتال در آذربایجان شرقی در ۵۰ کیلومتری شهرستان جلفا و هادیشهر۱۷۵ کیلومتری تبریز نزدیکی نوار مرزی رودخانه ارس بین کشور جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان قرار دارد.ارتفاع کمتال (کامتال) ۲۱۲۳ متر است.
طبق برنامه ریزی های انجام شده حرکت مینی بوس ها و خودروی سواری  راس ساعت ۵:۳۰ دقیقه از میدان آذربایجان آغاز شده و تبریز را به مقصد کمتال ترک نمودیم ، ساعت ۶ صبح در شهرستان صوفیان برای خرید متوقف شدیم و پس از خرید دوباره به حرکت ادامه دادیم ودر جلفا برای صرف صبحانه متوقف شدیم بعد از صرف صبحانه حرکت کردیم و   راس ساعته  ۱۰:۰۰ صبح در پای کوه صعود را آغاز کردیم طبیعت زیبای منطقه همه  را مجذوب خود ساخته بود و عکاسمان در حال حرکت به سمت قله عکسهای بسیار زیبا و بینظیری از حرکت اعضا در دل طبیعت بکر منطقه شکار نمود. مسیر حرکتمان به سمت قله از دره تخته بولاغی بود در هوایی بسیار تمیزبه همراه قطره های ریز باران و هوای مطبوع بهاری  همگی از زیبایی طبیعت لذت می بردیم.ساعت ۱۲:۳۰ گروه برای استراحت و خورد و خوراک در محل تخته بولاغی توقف کوتاهی نمود و پس از کمی استراحت به دو تیم تقسبم شده یک تیم در همان محل مشغول عکاسی و استراحت شده و تیم دوم به سمت قله رهسپار شد ، در مسیر تخته بلاغی به سمت قله تمامی دوستان به شیب تند کوه غلبه کرده و راس ساعت۱۳:۲۵ به قله رسیدیم و با دوستانمان از گروه همنوردان پاک دیداری تازه نموده و پس از گرفتن عکس یادگاری به سمت پایین برگشتیم تیمی که در تخته بلاغی مستقر بودند برای تیم قله تدارک چای دیده بودند که جا دارد در این گزارش از همگی دوستان دوباره تشکر نمایم ،پس از صرف ناهار و استراحتی کوتاه دوباره به حرکت ادامه داده و راس ساعت ۱۹:۳۰ به کنار وسایل نقلیه رسیده و  به سمت تبریز حرکت کردیم و در نهایت در ساعت ۲۳:۰۰ به سلامتی و خوشی در تبریز بودیم.