برنامه های اجرا شدهبرنامه های قبل از سال 1395

قله دند – تبریز ( زمستان ۱۳۹۴ )

این قله از قلل مرتفع نزدیک شهر تبریز به شمار می آید که در حدود ۲۰ کیلومتری تبریز و در مسیر جاده ونیار قرار گرفته است. وارد جاده اهر که می شویم، مسیری در سمت راست جاده با تابلویی به سمت ونیار مشخص شده است. با حرکت در این مسیر به کنار رودخانه می رسیم که محلی برای پارک خودروهای کوهنوردان در نظر گرفته شده است. در کنار رودخانه نیز فضاهایی برای توقف و استفاده از طبیعت برای خانواده ها وجود دارد. با دو تن از دوستان در زمستان سال ۱۳۹۴ به این منطقه عازم شدیم. با عبور از سربالایی اول به چشمه سویودلوخ رسیدیم که صبحانه در این مکان صرف شد. در ادامه مسیری صاف و بدون زحمت چندانی را پیش رو داشتیم تا به پای قله رسیدیم. از این به بعد مسیری با شیب زیاد در انتظار ما بود. حدود یک ساعتی در این شیب تند کوهنوردی انجام شد تا به قله رسیدیم. پایین قله برفی مشاهده نمی شد ولی بالای قله هنوز برف ها مانده و دمای هوا بسیار پایین و سرد بود. به همین دلیل بعد از توقفی کوتاه مسیر فرود را در پیش گرفتیم. در کنار چشمه نهار را خوردیم و به تبریز بازگشتیم. برای رسیدن به قله حدود دو ساعت و نیم با حرکت معمولی و مداوم باید در نظر گرفت.