جاذبه های آذربایجانجاذبه های طبیعی

موغان یوردو

خلوتگاه انسان های اندیشمند، سوته دل و عارف مسلک، موغان یوردو

موغان یوردو به معنی خلوتگاه انسان های اندیشمند، سوته دل و عارف مسلک میباشد که در دل رشته کوه های میشو شهر مرند قرار گرفته است. برای رسیدن به این منطقه باید قدم در آذربایجان زیبا نهاد. مقصد ، آذربایجان شرقی ، شهرستان مرند . از تبریز تا موغان یوردی حدود 70 کیلومتر را باید پیمود.

با گذر از تبریز و ادامه مسیر به سمت منطقه آزاد صنعتی و تجاری ارس و با عبور از شهر صوفیان ، دیگر به موغان یوردی نزدیک شده اید . پس از گذر از پلیسراه مرند – تبریز و ادامه مسیر در کمربندی شهرستان مرند ، با دیدن پمپ بنزین در سمت چپ جاده، باید از اولین زیرگذر موجود مسیر خود را تغییر دهید . تابلوی روستای گلجار شما را برای یافتن موغان یوردو راهنمایی خواهد نمود. مسیر زیادی نمانده با جاده آسفالت . با ورود به روستا به یک دوراهی می رسید، مسیر های داخل روستا فعلا آسفالت نشده است ؛ مسیر سمت راست را که 50 متری ادامه دهید ، قبل از ورود به مسیر کنار رودخانه، باید به چپ پیچید . مسیر خاکی نسبتا مناسبی شما را به ارتفاعات روستا و دامنه های میشو می رساند. باغات زیبای منطقه و نظاره ی روستای گلجار از بالادست ، تصاویر منحصر به فردی را در تمام فصول سال برایتان رقم خواهد زد. با گذر از باغات، و با گردشی به راست می توانید خود را بر بلندای روستا و بالای تپه ای ، در زیر آسمان برسانید. تفرجگاه موغان یوردو . ساده، بی آلایش ، آرام . هتلی پر ستاره زیر آسمان آذربایجان.

این منطقه تفرجگاهی مدتی است که پذیرای عاشقان طبیعت و آرامش گردیده است و با مدیریت جوانی خوش فکر و خوش ذوق به نام آقای خلیلی ادامه حیات می دهد.

امکاناتی که در این تفرجگاه ایجاد شده است ، یک اتاق با دیدی به کوه میشو و طبیعت منطقه با ظرفیت حدود 7 نفر ( برای استراحت ) ، 3 آلاچیق برای رهایی انسان ها از روزمره گی زندگی و نشیمنگاه هایی سنتی.

هماهنگی برای بهره بردن از غذاهای خوشمزه محلی نیز امکان پذیر می باشد . املت تنوری، آبگوشت تنوری و تاواکبابی مخصوص موغان یوردو ، بر زیبایی خلوت عاشقان خواهد افزود.

طلوع ، غروب و آرامش را با تمام وجود در موغان یوردو لمس خواهید کرد.

امید است موافقت های اصولی سازمان های ذی ربط موجب ایجاد ، رشد و بالندگی هرچه بیشتر این تفرجگاههای بوم گردی در منطقه آذربایجان گردد و آذربایجان را بیش از پیش به جایگاه گردشگری بی همتای خود نزدیک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا