برنامه های اجرا شدهبرنامه های سال 1395

برنامه جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ – میشو، مرند

گزارش برنامه قله میشو ، روستای پیام، مرند

این برنامه با حضور هفت تن از همنوردان عزیز برگزار گردید. ساعت ۸:۱۰ با یک دستگاه تاکسی ون تبریز رو به مقصد روستای پیام ترک کردیم. حدود ۶۰ کیلومتر تا مبدا حرکت به سمت قله فاصله داشتیم. با توجه به برنامه ریزی قبلی و صرف صبحانه در منزل، حدود ساعت ۸:۵۵ به کنار پارکینگ مسیر عمومی صعود به قله میشو رسیدیم. بعد از تقسیم خوردنی ها، وسایل جمع و آماده حرکت شدیم. قبل از حرکت گرم کردن بدن و انجام حرکات کششی انجام شد. دمای احساسی در حد صفر درجه گزارش شده بود ولی تابش آفتاب کمی از این سرما را پوشش می داد. نحوه پوشش از اوایل حرکت به گونه ای برنامه ریزی گردید تا کمترین تعریق ایجاد شود. باد با سرعت پایینی می وزید و مشکل خاصی ایجاد نمی کرد. بعد از عبور از یک مسیر نسبتا هموار ( استفاده برای گرم کردن مجدد ) ، شیب آغاز شد. شیب ابتدایی مسیر میشو نسبتا زیاد می باشد که با حرکت آهسته و در شرایط جوی مناسب طی می شد. بعد از حدود یک ساعت کوهپیمایی، به منطقه مناسبی برای استراحت می رسید، استراحت کوتاهی داشته و میوه و بیسکویتی صرف و مسیر پی گرفته شد. جوت باجیلار کم کم دیده می شد. توقف کوتاهی در جوت باجیلار داشتیم و با ادای احترام به همه کوهنوردان و به خصوص حاج احمد بری فیضی، مسیر ادامه یافت. مسیر سربالایی تقریبا نصف شده بود و ساعت ۱۰:۲۰٫ با چند توقف کوتاه دیگر به انتهای مسیر شیب دار رسیدیم. مناظر زیبایی پیش رویمان قرارگرفته بود. آرارت ترکیه، کمتال، دند و بهلول و کمال و سهند. عبار صبح گاهی و در برخی قسمت ها ابرها با حضورشان زیبایی خاصی به منطقه بخشیده بودند و همه زیرپا. شیب کمی کمتر شده . سرعت حرکت کمی بیشتر. حدود ساعت ۱۳:۰۰ به قله میشو با تمام ابهتش رسیدیم و تا دوردست ها جلوی چشمان، تا آنجا که چشمانت توان دیدن خواهند داشت بدون محدودیت دیگری. چای و میان وعده ای صرف و عکس و عکاسی … . ساعت ۱۳:۳۰ مسیر فرود پی گرفته شد. دمای زیر صفر در قله احساس می شد و سرعت باد کمی زیادتر شده بود. با کاهش ارتفاع شرایط بهتر شد. به طور آهسته فرود انجام می شد و حدود ساعت ۱۶:۱۵ به پای ماشین رسیدیم که راننده عزیزمون آقای نوروزی لطف کرده بودند و تا کنار دامنه کوه ماشین رو آورده بودند. سریع به همت دوستان غذایی آماده شد و در هوای سرد صفر درجه و با گرمای آتش نوش جان شد. ساعت ۱۷:۱۰ منطقه رو ترک و به تبریز برگشتیم.

از کلیه همنوردان عزیز خانمها پرمور و پاشایی و آقایان حامد رسولی، نوید فارضی، عزیز علیزاده و مجتبی پاشایان که کمال همکاری رو در اجرای هر چه بهتر این برنامه داشتند؛ تشکر و قدردانی می کنم.